воскресенье, 23 апреля 2017 г.

Урок математики у 1 класі

Урок математики 1 клас
Тема: Переставна властивість додавання. Вправи на засвоєння таблиць додавання та віднімання в межах 10.
Мета:  сприяти формуванню в учнів поняття переставна властивість додавання та умінь використовувати переставну властивість при додаванні; формуванню обчислювальних умінь та навичок в межах 10; розвивати логічне мислення, увагу та математичне мовлення шляхом вправ та задач; вихованню ціннісного ставлення до себе та людини.
Предметні компетентності: знає склад числа; додає та віднімає в межах 10; знає та називає компоненти дій додавання та віднімання; виконує практичні дії для зв’язку між компонентами додавання та віднімання; утворює рівності на основі складу числа та практичних дій.
Ключові компетентності:  вміння вчитися – дотримуватися організації робочого місця, правильної організації навчального приладдя, співпраці в парі, відповіді на питання математичною мовою, співвідносити результат із зразком, самоконтролювати знання та уміння; інформаційно-комунікативна- знаходити завдання в підручнику, орієнтуватися на сторінці зошита, користуватися роздатковим матеріалом; загальнокультурна- дотримуватися правил поведінки на уроці; здоров’язбережувальна – правильна постава, хвилинки відпочинку; соціальна- чистота робочого місця.
  Обладнання: малюнки казкових героїв, таблиця з прикладами, малюнки будиночків для повторення складу числа 10, підручник «Математика» 1 клас М. В. Богдановича, зошит з друкованою основою.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.     Налаштування на урок. Віршована задача.
За те, що я пас на полянці зозульок
Отримав я кілька повітряних кульок
Найкращу я другу відніс,
А дві загубив, як тікав я від кіз.
Три кульки віддав в подарунок вужу,
Чотири сховав, а де не скажу.
То скільки отримав я кульок
За те, що попас на полянці зозульок? (10)
-         Чи можуть ці події відбуватися насправді?
-         Це небилиця, видумка.
-         А де ще зустрічається видумка? ( У казках)
-         Тож подорожуємо казками!
2.                Математичний диктант
Ішов дід лісом та й загубив рукавичку.
-         Для кого із звірят рукавичка стала хаткою? (Мишки, Жабки, Зайчика, Лисички, Вовчика, Кабанчика, Ведмедика)
-         Звірята пропонують вам математичний диктант.
-         Відкривайте зошити, сідайте правильно і записуємо тільки відповіді.
Мишка – до 4 додати 3
Жабка – 3 плюс 7
Зайчик – 9 мінус 3
Лисичка – від 8 відняти 4
Вовчик – 3 збільшити на 5
Кабанчик – 10 зменшити на 9
Ведмедик – перший доданок 8, другий доданок 1. Знайдіть суму.


3.                Перевірка диктанту (запис на дошці)
Дідусь розв'язав приклади також і отримав такі відповіді
7     10      6      4        8       1      9
-         А хто ще був у казочці «Рукавичка»? (Собачка)
-         Собачка придумала для вас гру «Так чи не так?»
4.                Гра «Так чи не так?»
-         Назвіть «сусідів» кожного числа
-         Назвіть числа у порядку зростання.
-         Назвіть числа у порядку спадання.
-         Яке число зайве? Чому?
5.     Усні обчислення. Кругові приклади від Колобка
Перший приклад каже вчитель, наприклад, 8 +1 = 9, а далі приклади складають діти.
ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом
1.     Підготовча робота до вивчення нової теми. Повторення складу числа 10 (будиночки).
-         У якій казці звірята жили у чарівному будиночку, в окремих кімнатках, кожен займався своєю справою та допомагали один одному? (Теремок)
-         У нас також є теремки, але тут живуть числа.
-         Давайте заселимо ці будиночки. (Діти вписують числа складу числа 10)
-         Що ми повторили? (Склад 10)
-         Назвіть випадки складу числа 10, які записані однаковими числами, але в різному порядку.
-         Які приклади на додавання можна скласти за цими випадками?
1+9      9+1    2+8     8+2     3+7     7+3     4+6     6+4
(Приклади записуються на дошці)
-         Ви, напевно, помітили, що сума не залежить від того, у якому порядку розміщені доданки.
2.                Створення проблемної ситуації. Пояснення нового матеріалу.
-         Чи може бути доданків більше, ніж два?
-         До нас прийшли гості із казочки «Солом'яний бичок». Вони принесли гостинці: Ведмідь- 5 горщиків меду, Зайчик – 3 капустини, а Лисичка – 2 гусочки.
-         Скільки всього гостинців принесли звірята?(10)
-         Запишемо приклад на дошці.
5+3+2=10
-         Чи можуть звірі прийти в іншому порядку?
-         Можуть: Лисичка – 2 гусочки, Ведмідь- 5 горщиків меду, Зайчик – 3 капустини
2+5+3=10
-         Чи можна ще поміняти місцями звірят?
-         Можна: Зайчик – 2 капустини, Ведмідь -5 горщиків меду, Лисичка – 2 гусочки
3+5+2=10
-         Чи змінилася від цього відповідь? Чому?
Висновок: якби ми не переставляли тварин сума все одно буде однаковою. Тому що сума – це результат об'єднання. Тут важливо скільки всього разом, а не в якому порядку додавати. Числа можна додавати  в будь – якому порядку.
-         Сьогодні на уроці ми будемо вчитися додавати числа в будь- якому порядку, переставляти їх місцями.
Фізкультхвилинка
Дід у полечко ходив
Раз ходив, два ходив, три ходив.
В полі ріпку посадив
Раз садив, два садив, три садив.
А тоді сидів чекав
Раз чекав, два чекав, три чекав.
Вже й мороз його лякав
Раз лякав, два лякав, три лякав.
Вже і дощик полив
Раз полив, два полив, три полив.
Вже і сонечко пекло
Раз пекло, два пекло, три пекло.
Вгору ріпку потягло!
3.     Первинне закріплення. Робота з підручником с. 80
Завдання 1
-         Скільки блакитних квадратиків угорі? А білих?
-         Скільки всього квадратиків?
-         Скільки білих квадратиків унизу?  А блакитних? А всього?
-         Який висновок можна зробити?
Зверху і знизу квадратиків однаково, бо 2+7 = 7+2
ІV. Розвиток математичних знань.
1.     Продовження роботи за підручником с.80
Завдання 2. Складання прикладів з опорою на малюнок.
Завдання 3
-         Прочитайте приклади.
-         Що однакове в прикладах?
-         Чим відрізняються приклади?
-         Прочитайте правило. (Додавати числа можна в будь- якому порядку).
2.     Розв'язування прикладів з коментуванням. Завдання 4.
Лисичка – сестричка вчила Вовчика ловити рибку, а ми будемо розв'язувати приклади, коментуючи з поясненням.
(Повторити правило запису прикладів у зошити)
3.     Робота над текстовою задачею. Завдання 5 
·        Читання задачі
·        Аналіз
·        Розв'язування
-         Якою дією розв'язували задачу? Чому?
-         Яке іменоване число є в задачі?
4.     Завдання з логічним навантаженням. Завдання 6
-         Чия маса більша? На скільки більша?
-         Як здогадалися?
Гімнастика для очей «Совенята»
Сплять маленькі совенята (Очі заплющені).
Раз, розкрили оченята.
Подивилися навколо (кругові рухи очима)
Потім вгору і додолу.
Оченята блим, блим, блим.
Відпочити треба їм! Вправо, вліво, оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,  ми будем працювати.
5.     Робота в зошиті з друкованою основою с.12 (завдання 1,2, 3).
6.     Розвиток творчих здібностей. Гра «Загубилося число» ( на дошці)
3        7         1                5                                  9        8         6
5        9                 6        7                                  6        5                  1
7.     Самостійна робота «Зірочки» (на дошці – за вибором дітей)
-         Пам'ятаєте казочку «Івасик – Телесик»?
-         Чим допомагав Івасик бабусі і дідусеві? (Ловив рибку)
-         Ви будете ловити зірочки.
Червоні                                              Оранжеві                                    Зелені
8+3      13-3                                     10+2         11+2                          4+4          6+1
6+6      11-2                                     8-5            20-10                         0+5          5+4+1
9+2      16-10                                   18-3          10+6                          10-2         10-6-2
8.     Гра «Комп'ютерний вірус». Знайди помилку. (малюнок на дошці)
5+2+3=9            2+1+3=6
6-3-1=2              8-3-1=6
5+3-1=3             6+4-2=8
7+1-5=3             9-1-3=4
4+0+4=8            5+5-3=8
V. Підсумок уроку.
-        Отже, підсумуємо.
Вправа «Незакінчене речення»
·        При додаванні числа можна ……..  переставляти.
·        Додавати числа можна …………… у будь – якому порядку.

·        Від перестановки доданків ………. сума не змінюється.

Комментариев нет:

Отправить комментарий